minä en veny enää, en enempää.

pala palalta minä suostuin tekemään 9,5 opintoviikkoa ylimääräistä tänä keväänä, kun paikasta toisensa jälkeen kerrottiin minun saaneen väärää tietoa vaatimuksista. pystyäkseni ylimääräisiin tentteihin jätin jo puoleenväliin tehtyjä hupikursseja kesken, siinä menivät venäjän jatkokurssi ja learning languages with new technologies (johon osallistumiseksi olin btw täyttänyt 10 kaavaketta, kiitos oululaisen byrokratian!), siinä tippui puolet pois lempparikurssistani ikinä, children's literaturesta. olisin halunnut paneutua siihen 5 ovarilla, mutta kun jo ne 2,5 mitä nyt teen joutuvat tutkintoni ulkopuolelle, millä hitolla repisin viiteen ylimääräiseen aikaa?

minä olen venynyt jo.

jos luoja suo ja pää kestää, näistä kevään kursseista ja tenteistä tulee 32 opintoviikkoa.
ja viime syksyltä 27!  siis viikkoja, ei mitään pisteitä. ei viitosen arvosanoin, todellakaan, mutta minulle riittää tutkinto, joku muu saa kunnian olla vuosikurssinsa priimus.

minä en vittu veny enää yhtään.

ja nyt minulle kerrotaan, että kaksi kurssia joilla olen eniten purrut hampaitani koko vuonna, eivät voi sisältyä tutkintooni. pakolliset kurssit, jotka eivät sittenkään olleet pakollisia; olinkin kuulemma suorittanut korvaavat kurssit jo aiemmin. kiitos tiedosta, tässä vaiheessa!

120 ovarin raja ylittyy ongelmitta. MUTTA. myös 8 ov kirjallisuudesta jää tutkinnon ulkopuolelle. puoliarvosana ja vapaat ovat täynnä ja seuraavaa kokonaisuutta puolestaan on täysin järjetöntä tehdä vanhassa järjestelmässä, sillä vanhan mukaan multa puuttuu n. 10 ov kun taas uudessa 2 op! ou jee. eikä sekatutkintoa TIETENKÄÄN voi suorittaa. no sitä en sentis kuvitellutkaan.

mistä tämä helvetin itsepäisyys tulee? että on pakko kun on päättänyt. että vittu sitten juon light-cokista joka päivä ja syön karkkia niin paljon kuin tenttikirjoissa lukee, mutta minä vittu teen ne kurssit. neuvokaa joka helvetin instanssi eri lailla, vaihtakaa vaikka joka päivä mieltä, mutta minä en luovuta.

sillä minä haluan OIKEAN kesäloman, tänä kesänä en jätä yhtäkään kurssia roikkumaan loman varjoksi. minä tiedän jo mitä kirjoja HALUAN lukea kesällä, kun saan itse päättää, en kertakaikkiaan suostu lukemaan yhteenkään tenttiin!

minä en veny enää.

nyt tämä tehdään minun ehdoillani.

huomenna tuhlaan arvokasta opiskeluaikaani taas kerran säätämiseen, ja jos todella on niin ettei 9,5 ylimääräistä ovariani riitä niin minulla on jo ratkaisu.

siinä tapauksessa minä räjäytän pankin ja lähden kuukaudeksi granadaan kesällä. sieltä saan tutkinnosta uupuvat ovarit lomailemalla kesäyliopistossa. neljä tuntia keskustelupainotteista opetusta päivittäin, ei tenttejä, iltaisin flamencoa ja tinto de veranoa.

silloin saan kandin paperit kesän lopussa
tekemättä kesällä yhtä ainutta tenttiä tai esseetä
juuri niin kuin olin päättänytkin
ja kaiken lisäksi pavuksi ruskettuneena.
ou jee.