on päiviä.

jotka alkavat selkäsärystä painajaisista unettomuudesta, kulkien kylmyyden ja kuumeen kautta itkuun huutoon ilkeilyyn.
purettuja sopimuksia, epäuskon hetkiä, verta ja lasinsiruja koko ylävartalo punaisenaan.

on päiviä.

joina ei pysy kasassa. joina kipu ja väsymys vievät järjen, asiat eivät järjesty ja hormonit saavat sen kaiken tuntumaan sata kertaa pahemmalta.

on ihmisiä.

jotka kykenevät pelastamaan sellaiset päivät. (kiitos rakkaat.)

- - että joku tulee tuo kukkia kerää sirpaleet lattialta ja liimaa minut kokoon, kyhää minulle rauhoittavat hatsit ojentaa suklaata ja kaataa lasin viiniä, laittaa minulle ruokaa, katsoo kanssani lempisarjani uusintoja naurattaa naurattaa naurattaa...

- - että joku tulee ottaa syliin suutelee vaikka minun silmäni ovat itkettyneet ja minä olen yhtä kaaosta; silti joku antaa minun pitää itseään kiintopisteenä sen hetken minkä tarvitsen ja minä nukun nukun nukun jälleen niin kuin lapset nukkuvat; sinun sylissäsi se on mahdollista.

on todettavissa.

että jollei muuta, niin ainakin minun elämäni on tapahtumarikasta.
(tiedätkö mitä sana "yksitoikkoinen" tarkoittaa..? minulle se on jäänyt toistaiseksi epäselväksi...)